top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תקרו לביא-אברהם

מכתב פנייה להתמחות

מכתב פנייה הוא המקום הנכון להדגיש את החיובי שבך, ההצלחות שלך, היתרונות, והחוזקות. המקום לספר על השאיפות שלך, הרצונות, תכונות האופי, הערכים, תחומי העניין והחלומות לעתיד. המקום לספר כל מה שלא נהוג לכתוב בקורות החיים, אך עשוי להיות משמעותי להתאמה שלך לתפקיד מתמחה במשפטים.

למכתב פנייה קוראים גם מכתב נלווה או מכתב מקדים. לטעמי, המילה פנייה היא המתאימה ביותר. למה? כי פנייה היא מילה שמתארת קשר בין שני אנשים. פנייה מזמנת תגובה, והרי המטרה של מכתב פנייה היא לעורר תגובה! המטרה היא לעורר סקרנות, ליצור חיבור אנושי, ולהוסיף צבע וטעם.

המבנה של מכתב פנייה להתמחות

עורכי דין אוהבים רשמיות, טקסיות וכבוד. לכן, חשוב להקפיד על כל כללי הטקס. שימו לב ודייקו בשם הנמען ובתפקידו. פנו אליו בשם המשפחה, ואל תשכחו את התואר עו"ד, אם האחראי על גיוס המתמחים הוא עו"ד.

שימו לב אם מדובר בנמען או בנמענת, ובהתאם לכך בחרו לכתוב א.נ. (אדון נכבד), או ג.נ. (גברת נכבדה), או א.ג.נ. (אדון/גברת נכבד/ת) אם לא ידוע לכם.

זכרו גם להוסיף את שורת "הנדון" כמקובל במכתבים רשמיים, וציינו באופן ברור את חודש תחילת ההתמחות ואת השנה. לדוגמא: "הנדון: התמחות במועד מרץ 2021"

מכתב פנייה להתמחות במשפטים

התוכן של מכתב פנייה להתמחות

במכתב פנייה אתם יכולים לספר על כל נושא שמציג אתכם באור חיובי וממחיש מיומנויות מקצועיות או תכונות אופי רלוונטיות לתפקיד המתמחה. הנושאים יכולים להיות מעולם התוכן האישי שלכם, המשפחה שלכם, האישיות או הערכים שלכם. רק שימו לב לגבול שבין אישי לבין חברי, ואל תחצו אותו...

את המכתב התחילו בהצגה עצמית קצרה:

"שמי ...שם מלא... בן/בת ...גיל... סטודנט/ית למשפטים ו-...תואר נוסף... ב-...שם מוסד הלימודים..."

אפשר להמשיך בהסבר על הבחירה שלכם בתחום:

"בחרתי ללמוד משפטים כי...../ בחרתי ללמוד משפטים ו-...תואר נוסף... כי...

וכיום, לאחר 3 שנים, אני מרוצה מהבחירה שלי מכיוון ש...."

זאת בתנאי שיש לכם הסבר שהוא גם אמיתי וגם יכול להחמיא לכם, לקדם אתכם, ולשפר את מעמדכם. אם הסיבה האמיתית היא ברירת מחדל או השפעה חיצונית, מוטב שלא תתייחסו לנושא הזה כלל. כאשר אתם מתארים את שביעות הרצון שלכם מהבחירה שעשיתם, תוכלו לשלב בתיאור יתרונות, חוזקות, וגם תכונות אופי שיש לכם, אשר השילוב ביניהם מאפשר לכם לעמוד במשימה.

במידה ואין לכם סיבה אמיתית ומחמיאה, נסו לספר על הלימודים עצמם:

"בתקופת הלימודים השתתפתי בקליניקה ...שם מלא... והתנסיתי ב..... כמו כן התנדבתי ב... ובזכות ההתנסות הזאת למדתי ש... חוויתי.... הבנתי..."

אל תסתפקו בתיאור טכני שכבר כתוב בקורות החיים, ונסו לתאר את ההתנסות מנקודת מבט ערכית ומתוך ראייה של התפתחות אישית, הרחבת אופקים, או הלימה עם הערכים שלכם.

תוכלו לספר גם על החיים האישיים שלכם:

ספרו מי אתם מחוץ לשעות הלימודים, על העבודה שלכם, התנדבויות, שעות הפנאי וכדומה. ניהול מוצלח של חיים מלאים גם מחוץ לאקדמיה מעיד על תכונות אופי מועילות ויכול לתת מעין "פאקטור" להישגים האקדמיים שלכם. הרקע האישי, סיפור החיים, וההקשר שבו אתם מתפקדים כסטודנטים, יכולים להאיר אתכם באור חיובי יותר.

לקראת סיום המכתב, ספרו על התחום שבו תרצו להתמחות ועל המעסיק המסויים שאצלו תרצו להתמחות, והסבירו מדוע:

אל תכתבו שבחרתם בתחום "כי זה מענייין אותי" כיוון שזאת אמירה "ריקה" שלא מוסיפה דבר. השאלה היא למה? ל-מ-ה זה מעניין אותך?

אל "תתחנפו" למעסיק עצמו, ואל תצהירו על רצונכם "ללמוד מהטובים ביותר". תראו שאתם באמת מכירים את המשרד, או המחלקה, או הארגון. ספרו מה אתם יודעים על המקום באמת. תראו חיבור ורצון של ממש לעבוד אצל המעסיק, כך שירגיש מיוחד ושונה, ולא "עוד אחד" ברשימת המועמדויות שלכם.

סיימו את המכתב במשפט "אשמח להגיע לראיון" ואחריו "בברכה" ואת שמכם המלא ומתחתיו מספר הטלפון והדוא"ל.

לסיכום

מכתב פנייה הוא הזדמנות לשכנע, להרשים, ולהדגיש את הפוטנציאל שלך כמתמחה איכותי, הרבה מעבר לממוצע הציונים שלך. הזדמנות להציג אותך כמתמחה שיביא עימו ערך וייחודיות, גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית.


בהצלחה!

4,039 צפיות
פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
תגיות
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Facebook Icon
***
bottom of page