top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תקרו לביא-אברהם

כבר כתבתם קורות חיים להתמחות?

קורות חיים של מועמדים להתמחות במשפטים בנויים על פי אותם עקרונות כלליים, לפיהם בנויים קורות חיים של כל מועמד, בכל תחום, ובכל תפקיד. יחד עם זה, ישנם ארבעה נושאים ייחודיים למתמחים שכדאי לשים לב אליהם.


עקרונות כלליים:


קורות חיים יעילים מתבססים על ארבעה עקרונות: מראה מוקפד, תוכן רלוונטי, ניסוח מדויק והתאמה למועמד. מוזמנים לקרוא: קורות חיים מתנ"ה


תיאור יעיל של הניסיון התעסוקתי יוצר בידול ואמינות באמצעות יישום של ארבעה עקרונות: שקיפות, פירוט תחומי אחריות, נתונים מספריים והישגים מדידים. מוזמנים לקרוא: אני! אני! קח אותי!

חשוב גם לשים לב להבדל שבין כישורים אישיים לבין מיומנויות מקצועיות, ולהתמקד במיומנויות כמובן. מוזמנים לקרוא: מר מוכשר וגברת נהדרת


נושאים ייחודיים למתמחים:


1) סגנון הכתיבה

סגנון הכתיבה של קורות החיים מלמד על תכונות רלוונטיות לעבודת המתמחה, עוד לפני שהקורא מתעמק בפרטים. כלומר, ישנה משמעות ל-"איך" כותבים, ולא רק ל-"מה" כותבים.

למה ה-"איך" חשוב?

כי המילים בקורות החיים משקפות לא רק את התוכן אלא גם את:

  • כישורי הכתיבה של המועמד- האם הכתיבה קוהרנטית, רהוטה ומוקפדת?

  • היכולת להבדיל בין עיקר לטפל- האם התוכן תמציתי מידי או מפורט מידי?

  • סדר ושיטתיות- האם המבנה אחיד, ברור והגיוני?

  • תשומת לב לפרטים- האם המסמך עבר הגהה מושלמת?

ברור שהיכולת להביע רעיון באמצעות מילים היא יכולת שעומדת בבסיס התפקיד של מתמחה שהוא עורך דין לעתיד. קורות החיים הם הזדמנות להוכיח שסגנון הכתיבה שלכם ראוי ועונה לדרישות.

לכן, חשוב לקחת מאוד ברצינות את רמת הכתיבה, הדיוק והרהיטות ולהקפיד על כל פרק, משפט ומילה, כולל סימני פיסוק ורווחים.

כתיבת קורות חיים להתמחות במשפטים

2) התנסות פרקטית במשפטים

חשוב להראות חשיפה לעולם המשפט המעשי עוד במהלך הלימודים, בדרך כלל באמצעות הענקת סיוע משפטי לאוכלוסיות מוחלשות. לכן, חשוב לפרט גם על:

  • פעילות בקליניקות משפטיות מטעם מוסד הלימודים

  • התנדבות בעמותות העוסקות במתן סיוע משפטי ראשוני (לדוגמא: הל"ב במשפט, נעמ"ת, יד ריב"ה, וכדומה)

על נושאים אלה כדאי לכתוב בדרך כלל בפרק "השכלה" אך במקרים מסויימים יהיה מתאים יותר לציין אותם בפרק "פעילות התנדבותית".

3) מעורבות חברתית

ישנה משמעות רבה לפעילות למען הקהילה, פעילות חברתית, או פעילות אזרחית שמראה על אכפתיות ורצון להשפיע. (לדוגמא: StandWithUs , Model UN , פר"ח וכדומה). במקרים שבהם הפעילות מזכה במלגה, נהוג לשם ההגינות, לרשום בסוגריים "תמורת מלגה". זה לא מפחית מערכה של הפעילות שאותה בחרתם לבצע.

על נושאים אלה כדאי לכתוב בפרק שייקרא "פעילות התנדבותית" או "פעילות חברתית" או "פעילות קהילתית". השם המדוייק, לפי לבחירת המועמד, ובהתאם לאופי הפעילות שהוא מעורב בה.

4) "לא כמו כולם"

רוב המעסיקים מחפשים גם גיוון, ושמחים "לתבל" את מצבת המתמחים שלהם במתמחים חדשים שהם "לא כמו כולם". מתמחים שהם לא בדמותו המקובלת של המתמחה "המצוי". לחלק מכם יש בוודאי עיסוקים מעניינים ומגוונים. על עיסוקים כאלה מומלץ לכתוב בפרק "שונות". למשל:

  • פעילות ספורטיבית תחרותית, כיוון שהיא מוסיפה נדבך מעניין לאישיותו של המועמד, ומעידה גם על נחישות והתמדה.

  • תחביב יצירתי שמהווה חלק משמעותי מאורח החיים של המועמד, כמו למשל חברות בתזמורת, להקה או קבוצת מחול, כתיבת שירה, אפיית עוגות מעוצבות, וכדומה. יכול להיות שזה נשמע לכם משעשע ולא קשור, אבל בכל זאת יכול להועיל.

  • נוכחות משמעותית ברשתות חברתיות, כמו למשל הקמה וניהול של קבוצת פייסבוק, או כתיבת בלוג, בנושאים בעלי ערך חברתי. פעילות כזאת מעידה על יכולת להוביל ולהשפיע.

לסיכום, על קורות חיים של מועמדים להתמחות חלים אותם כללים שחלים על כל מועמד לכל תפקיד. יחד עם זה, חשוב להתייחס לארבעה נושאים ייחודיים: סגנון הכתיבה, התנסות פרקטית במשפטים, מעורבות חברתית, והאפשרות להיות "לא כמו כולם".

בהצלחה!

948 צפיות
פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
תגיות
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Facebook Icon
***
bottom of page