top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תקרו לביא-אברהם

תכלה שנה-תחל שנה-סוף הוא תמיד התחלה! (או: איך מצאתי את העבודה הראשונה שלי)

פעם, ממש מזמן, בסוף המאה הקודמת, סיימתי התמחות במשפטים. היה לי תואר אקדמי, ניסיון של שנת התמחות בפרקליטות ורישיון לעסוק בעריכת-דין, אבל ידעתי שאין סיכוי שאהיה עו"ד. למה? כי לא יכולתי לשאת את נקודת המוצא. לא רציתי להיות תמיד "נגד". החלטתי ללמוד תקשורת שיווקית במרכז הבינתחומי הרצליה. חברה סיפרה לי על תוכנית ללימודי תעודה שמתקיימת שם, והחלטתי לנסות. לא ידעתי מה זה בדיוק תקשורת שיווקית, אבל הבנתי שמדובר בתחום יצירתי, צבעוני, "משחקי" ובעבודה עם אנשים. כבר במהלך הסמסטר הראשון, שהיה מרתק ומהנה במיוחד, שלחתי קורות חיים למשרדי פרסום ולמשרדי יחסי-ציבור. לא ידעתי איזה תחום מבין השניים מוצא חן בעיני יותר, ולמה אני יותר מתאימה, ולכן התראיינתי למשרות התחלתיות בשני התחומים.


התקבלתי למשרד יח"צ וגם למשרד פרסום, והחלטתי לבחור בפרסום. התקשרתי למנהלת משרד יחסי הציבור שאליו התקבלתי, והסברתי לה את הבחירה שלי. היא הודתה לי על הכנות, ואמרה שאם אי פעם אצטרך עזרה במשהו, לא משנה מה, שארגיש בנוח לפנות אליה. וכך התחלתי לעבוד במשרד פרסום קטן. אבל זה ממש לא סוף הסיפור! עזבתי לאחר 3 חודשים. ושוב שלחתי קו"ח, ושוב התראיינתי, והתקבלתי למשרד פרסום קצת פחות קטן. יופי. אבל... עזבתי לאחר 3 חודשים. האם זה היה סימן? כן. ברור. סימן לנסות פעם שלישית!!


למצוא את המשרה הראשונה

נזכרתי באותה אשת יחסי ציבור, והתקשרתי אליה. אמרתי לה שאני שוקלת לעבור "לצד של הלקוח", כלומר לחפש תפקיד התחלתי במחלקת שיווק של חברה או ארגון כלשהו. שאלתי אותה מה דעתה. היא הבינה את הכיוון, וגם אותי, וסיפרה שחברה טובה שלה מנהלת שיווק בארגון גדול בתחום הרפואה, ודרושה לה רכזת פרסום. שלחתי לאותה חברה קו"ח והיא זימנה אותי לראיון. לשמחתי, עברתי את הראיון בהצלחה, ונשלחתי למבחני מיון. החלטתי להשקיע זמן ומשאבים, והתכוננתי למבחנים במכון פרטי. עברתי, והתקבלתי. עבדתי בארגון ארבע שנים, מתוכן שלוש עבור אותה מנהלת השיווק שקיבלה אותי לעבודה.


אבל, למה אני מספרת את כל זה? מה למדתי מהדרך המפותלת הזאת?


  • אפשר לשנות כיוון קריירה. גם אם זה לא מקובל, ומבטי פליאה ותוכחה יינעצו בכם מכל עבר, האמינו בעצמכם.

  • סמכו על האינסטינקטים שלכם. הקשיבו לאינטואיציה. אתם יודעים מה מרתיע אתכם ומה מרתק אתכם. אל תתנו לאף אחד לבלבל אתכם.

  • שתפו אחרים במחשבות, בתהיות ובהתלבטויות שלכם בנוגע לקריירה. אף פעם אי אפשר לדעת מי ייתן לכם את הרעיון המנצח. מילה אחת יכולה לשנות את כל התמונה.

  • אל תוותרו! סוף הוא תמיד התחלה של משהו אחר.

  • התנהגו בכבוד וביושרה לכל אדם שתפגשו בדרך, תהיו כנים והימנעו ממניפולציות- האותנטיות כובשת לבבות ומקרבת בין אנשים.

  • התייחסו לראיון כאל הזדמנות להכיר את המעסיק ואת התחום. הקשיבו למראיין ושימו לב גם למסרים שבין השורות.

  • קבלו עזרה מאנשי מקצוע. אין לכם מה להפסיד. מקסימום תרוויחו.

  • כל מפגש הוא הזדמנות ליצור קשר מקצועי או אישי. לעולם אין לדעת מי יוכל לסייע לכם בעתיד. בסופו של דבר, אנשים מעסיקים אנשים.


בהצלחה!

99 צפיות
פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
תגיות
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Facebook Icon
***
bottom of page