top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תקרו לביא-אברהם

למה אתה חושב שתהיה מתמחה טוב?

אתם בעיצומו של המירוץ לאיתור התמחות במשפטים. כתבתם קורות חיים להתמחות, ניסחתם מכתב פנייה, וצרפתם גליון ציונים וגם המלצות, אם ביקשו. הגשתם מועמדות באמצעות קודקס ו- מחשבות SmartJOB, פניתם בעצמכם ישירות למעסיקים ונעזרתם בקשרים מקצועיים ואישיים. בזכות כל המאמץ הזה, קיבלתם זימונים לראיונות. זה לא היה קל, אבל הצלחתם!

ומה עכשיו? מה נותר לכם לעשות? לעבור את הראיונות בהצלחה... תאמרו שזה תלוי במזל, אולי גם בכימיה עם המראיין, בטח תלוי בידע המקצועי שלכם, אבל במה עוד? בהכנה! הראיון הוא לא תעלומה. רוב השאלות ידועות ואפשר לחשוב עליהן מראש, להגיע מוכנים, ולהצליח!

ראיונות התמחות במשפטים

אחת השאלות שנוהגים לשאול היא:

למה אתה חושב שתהיה מתמחה טוב? למה את חושבת שתהיי מתמחה טובה?

זה בדיוק כמו לשאול:

# מהן שלושת התכונות הכי טובות שלך?

# ספר/י לי על הישג שלך- בזכות אילו תכונות הצלחת להגיע לאותו הישג?

# אם אשאל את המנהלת הקודמת שלך, מהן התכונות הכי משמעותיות שלך כעובד/ת- מה היא תאמר לי?

השאלה "למה אתה חושב שתהיה מתמחה טוב" באה לבחון:

  • כיצד את/ה תופס/ת את תפקיד המתמחה- האם התכונות שאת/ה בוחר/ת להציג, באמת רלוונטיות לתפקיד?

  • כיצד את/ה מפרש/ת את התכונות האלה?

  • כיצד התכונות האלה באות לידי ביטוי בהתנהגות שלך?


מהם 4 העקרונות של ניסוח תשובה מוצלחת?


1. הציגו תכונה אמיתית שאכן קיימת אצלכם.

רוב המראיינים יזהו או ירגישו בסילופים, הגזמות או שקרים. אינכם חייבים לומר את כל האמת, אבל מה שאתם בוחרים לומר, חייב להיות נכון ואמיתי. זה ברור מאליו.


2. בחרו תכונה שהיא רלוונטית לתפקיד המתמחה.

אני בטוחה שיש לכם הרבה תכונות מוצלחות שאתם גאים בהן, ושהן חשובות לכם בחיי היומיום, בבילויים עם חברים או בני משפחה, בטיולים, או בשעות הפנאי. יחד עם זה, בראיון להתמחות התמקדו בתכונות שעשויות להיות שיקול מכריע בהחלטת המעסיק, האם לקבל אתכם להתמחות, או להעדיף מועמדים אחרים על פניכם.


לדוגמא:

תפיסה מרחבית, חשיבה כמותית, חוש אסתטי, שמיעה מוסיקלית, כישרון ציור, חוש הומור, בקיאות בגיאוגרפיה של ארץ ישראל, רגישות, ועוד, הן תכונות חיוביות וחביבות, אך הן אינן משמעותיות לתקופת ההתמחות, ולכן אינן הבחירה היעילה ביותר עבורכם. מוטב שתנצלו את זמן הראיון להציג תכונות שיכולות לקדם אתכם אל המטרה.

3. תארו את התכונה בצורה מעניינת, ולא כקלישאה משומשת...

לדוגמא:

# במקום "אני מסודר/ת" אפשר לומר "אני מאורגן/ת ושיטתי/ת".

# במקום "יש לי יחסי אנוש טובים" אפשר לומר "חשוב לי לנהל תקשורת יעילה ונעימה עם החברים שלי לעבודה".

# במקום "יש לי מוסר עבודה גבוה" אפשר לומר "אני אחראי/ת לביצוע המשימות שלי, חשוב לי לעמוד בציפיות, ואני עושה את עבודתי על הצד הטוב ביותר"

# במקום "אני לא פוחד/ת מעבודה קשה" אפשר לומר "אני עובד/ת קשה, מתאמץ/ת, מתמיד/ה, ומגיע/ה לתוצאות"

4. בחרו תכונה שתוכלו "להוכיח" באמצעות דוגמא או סיפור.

כאשר אתם נותנים דוגמא, ומספרים בקצרה על מקרה שבו התכונות האלה באו לידי ביטוי, אתם משכנעים ואמינים יותר. דוגמא או סיפור נשארים בזיכרון של המראיין וגם יוצרים תחושה של קרבה.

לדוגמא:

"אני מאוד אחראית לביצוע המשימות שלי, וחשוב לי להשקיע ולעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר. למשל, כאשר השתתפתי ב"משפט מבויים", ביקשתי מחבר לצלם אותי בסרטון, וצפיתי בו, על מנת לוודא שהטיעונים שלי לא רק משכנעים מבחינת התוכן אלא גם מוצגים בצורה טובה מבחינת גובה הקול שלי, טון הדיבור וקצב המילים.

לסיכום

כאשר שואלים אתכם למה אתם חושבים שתהיו מתמחים טובים, זאת הזדמנות מצויינת להציג תכונות (1) אמיתיות, (2) רלוונטיות (3) ומעניינות (4) שאפשר "להוכיח".


בהצלחה!

748 צפיות
פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
תגיות
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Facebook Icon
***
bottom of page