top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תקרו לביא-אברהם

אני לבד! עצמאות בחיפוש עבודה

מי לא מכיר את הקריאה המתעקשת "אני לבד!" שאומרים ילדים, כשהם מתחילים לגלות את העצמאות שלהם. מי שיש לו ילדים קטנים, ועוד איך מכיר. מי שלא, בטח כבר שמע אותה אצל אחרים. אצל ילדים זה בסדר, ואנחנו ממתינים בסבלנות שיעשו לבד. שינסו. זה טוב בשבילם, וזה גם טוב בשבילנו. לא יקרה שום אסון, אם הם יקשרו את שרוכי הנעליים שלהם עד כדי כך "טוב", שאף אחד לא יצליח לפתוח את הקשר, כשיגיע הזמן לחלוץ אותן. לא נורא, תמיד יש מספריים בבית.


עצמאות בחיפוש עבודה

אבל מה אם הקריאה הזאת נאמרת על ידי משהו שהוא כבר לא ילד? טוב, ברור שהוא לא אומר אותה ככה בקול רם, אבל בלב, או במחשבה, בהחלט כן. זה כבר עלול להיות קצת יותר בעייתי... למה אני מתכוונת? תנסו להיזכר, מה עשיתם בפעם האחרונה שהייתם צריכים להגיש קורות חיים? שאלתם את ההורים, שאלתם חברים, ובעיקר חיפשתם מידע באינטרנט. ואז אמרתם לעצמכם "אני לבד!". כי די, אתם כבר ילדים גדולים, ואתם יכולים.


נכון. אתם יכולים. השאלה היא האם זה כדאי. ההורים והחברים יכולים לתת לכם עצות בהתאם לניסיון החיים שלהם, אבל הוא לא במיוחד אובייקטיבי... לחפש באינטרנט? בסדר גמור! לחפש מידע וללמוד ממנו זה מצויין. אבל, רגע. האם המידע שמופיע שם הוא מהימן? האם הוא עדכני? מה המקור שלו? האם יש לכם יכולת וזמן לסקור את הכל, ולבדוק מה באמת איכותי, ומה פחות?


תוכלו למצוא בקלות פורמטים לכתיבת קורות חיים באינטרנט. זה ממש קל. אני יודעת בדיוק מהן התוצאות שיעלו בחיפוש שתבצעו. אבל, האם הפורמטים האלה עלו לרשת אתמול, או אולי לפני 4 שנים? האם הם תואמים את הנורמות המקובלות כיום, או לא? הרי שום דבר לא נשאר כפי שהיה, וגם זה לא. אז איך תדעו אם המידע מעודכן?


כולם מעתיקים מאותו מקום, כך שאפילו מבחינה ויזואלית, קורה שאני מקבלת כמה קורות חיים של אנשים שונים, והם נראים בדיוק אותו הדבר. הכותרת "קורות חיים" מופיעה בשוליים הימניים בפונט "אומנותי" והאותיות מסודרות מלמעלה למטה. האם לא כדאי שהניראות של קורות החיים שלכם תהיה שלכם, ולא ממש כמו של כולם?


והכי חשוב, האם קורות חיים כאלה יבדלו אתכם מול המתמודדים האחרים על אותו התפקיד? אם כולם מנסחים בדיוק אותו הדבר, אז איך תוכלו לבלוט לטובה מול כל השאר? איפה הייחודיות שלכם? ניסוחים שבלוניים לא יוכלו לעולם להציג אתכם בצורה המחמיאה ביותר, וחבל.


ומכיוון שקורות חיים שנשלחו, הם כבר "שם", ואי אפשר להתחרט, או לקחת אותם בחזרה, האם לא כדאי להשקיע קצת זמן ומאמץ, ולכתוב אותם ממש כמו שצריך מלכתחילה?


לסיכום, עצמאות זה נפלא וחשוב, בטח בחיפוש עבודה. הכי מוצלח להיות במצב שבו אתם מנהלים את התהליך, ולא אחרים. מצב שבו אתם מניעים את עצמכם, ולא אחרים. אבל יש פעמים שבהם לא כדאי להגיד "אני לבד" ויותר טוב דווקא "ביחד" כי אז התוצאה תהיה איכותית יותר ויעילה יותר.

בהצלחה!

89 צפיות
פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
תגיות
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Facebook Icon
***
bottom of page