top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תקרו לביא-אברהם

עמוד אחד? באמת?

להגביל קורות חיים לעמוד אחד, או לא להגביל לעמוד אחד?

בעבר, היתה התשובה ברורה: אורך של קו"ח לא יעלה על עמוד אחד. והסיבות? שונות ומגוונות. חלקן ענייניות, וחלקן פחות. יש אומרים שהמגבלה הזאת "נולדה" אי שם בשנות ה-80 (של המאה הקודמת) כשקורות חיים היו נשלחים בפקס. אז, הייתה ציפייה מהמועמדים לשלוח עמוד אחר בלבד, על מנת "לחסוך" בנייר.


מאז, הספקנו להחליף את גלילי הנייר בחבילות דפים, וכיום אנחנו שולחים את קורות החיים במייל. אם כך, לפחות הסיבה הטכנית להסתפק בעמוד אחד, כבר לא באמת רלוונטית.


האם ישנן סיבות מהותיות שמצדיקות להגביל קורות החיים לעמוד אחד?

כן, ישנן סיבות כאלה. א-ב-ל, לפעמים ממש אין. במילים אחרות, יש להפעיל שיקול דעת. ישנם קורות חיים שאורכם יהיה יותר מעמוד אחד ובצדק, וישנם כאלה שלא.


אורך של קורות חיים

שימו לב:

אם (1) התוכן רלוונטי, (2) הכתיבה רהוטה ומדוייקת ו-(3) המבנה קריא ומסודר, אין צורך "לאלץ" את המסמך "בכוח" להישאר בגבולות של עמוד אחד בלבד.


1) תוכן רלוונטי

שנות ניסיון:

מועמד צעיר וחסר ניסיון, או בעל ניסיון מועט, יכול כמעט תמיד לכתוב את קורות חייו על פני עמוד אחד- לתשומת לבכם המועמדים שנמצאים בתחילת הקריירה. לעומת זאת, מועמד עם ותק משמעותי עשוי להזקק למקום נוסף.

מספר התפקידים:

מועמד שבעברו תפקידים מעטים, או תפקידים שאינם מקצועיים או מורכבים במיוחד (למשל, משרות סטודנטיאליות), יכול כנראה להסתפק בעמוד אחד. לעומת זאת, מועמד שבעברו מספר תפקידים, בייחוד תפקידים מורכבים לתיאור, עשוי להיזקק לעמוד שני.

התפתחות מתפקיד לתפקיד:

מועמד שתפקידו האחרון כולל בתוכו את דרישות התפקידים שקדמו לו, לא יצטרך לפרט שוב ושוב את אותם נושאים. מועמד כזה יוכל להאריך בתיאור התפקיד האחרון, ולצמצם את תיאורי התפקידים שקדמו לו. במקרה כזה ייתכן שעמוד אחד יספיק.

הרלווטיות של התפקיד:

מועמד שהניסיון התעסוקתי שלו רלוונטי למשרה אליה הוא מגיש מועמדות, יקדיש מקום לפירוט כל המיומנויות שרכש. לעומת זאת, לא יהיה צורך להאריך בתיאורי המשרות של תפקידים, שאינם רלוונטיים למשרה אליה הוא שואף להתקבל.

סוג התפקיד:

מועמד למשרה שבה דרישות התפקיד כוללות כתיבה תמציתית ומדוייקת ויכולת להפריד בין עיקר לטפל, יעשה בחוכמה אם יביא תכונות אלה לידי ביטוי כבר במסמך קורות החיים שלו. במקרים כאלה צריכה להיות סיבה טובה להאריך מעבר לעמוד אחד.

2) כתיבה רהוטה

מילות מפתח:

כדאי להוסיף מילות מפתח שמתאימות לתוכן, מפרשות אותו, ומדגישות את עיקרי הדברים. מילות מפתח מסייעות למגייס לסרוק את המסמך בזריזות, גם אם אורכו יותר מעמוד אחד.

שורה חדשה:

מילים מודגשות בפונט עבה או בקו תחתון אשר מופיעות בתחילת השורה, מסייעות למגייס לקלוט את המידע, למיין אותו בצורה ברורה, ולזכור אותו. מעָבר לשורה חדשה אומנם "גוזל" מקום, אבל יש לו סיבה טובה.

תכונות אופי:

רשימה של תכונות אופי במקום תיאור של תחומי אחריות, מיומנויות, או עשייה של ממש, היא "פרסומת" עצמית מיותרת. אלה "סיסמאות" שלא מוסיפות מידע אמיתי שיסייע למגייס בקבלת החלטה. לכן, אין טעם להקדיש מקום לרשימה כזאת.

3) מסמך קריא ומסודר

גודל ורווחים:

גודל הפונט, הרווחים בין השורות ורוחב השוליים, חייבים לאפשר קריאה נוחה וקלה. צמצום ודחיסה של הטקסט הוא פתרון מאולץ ומיותר. קורות חיים לא קריאים ולא נעימים לעין, יועברו לתחתית הערימה, אם בכלל.

אורך המסרים:

משפטים ארוכים מידי ופסקאות שלא נגמרות, מאפשרים "לחסוך" מקום, אבל הם מקשים על ההבנה, ומתישים את הקורא. המגייס לא יצליח להבין את הדקויות של המסר, וגם לא יזכור את עיקרי הדברים.


לסיכום:

השיקול המכריע הוא איכותו של המסמך, ועד כמה הוא נותן למגייס כלים לקבל החלטה. באופן כללי מגייסים רגילים לעמוד אחד, ולרוב הוא יספיק, אבל ישנם מקרים בהם אפשר וכדאי להאריך.


בהצלחה!

379 צפיות
פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
תגיות
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Facebook Icon
***
bottom of page