top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תקרו לביא-אברהם

מהן החוזקות שלך?

במה אתה טוב? במה את מוכשרת? במה אתה חזק? מה את אוהבת?

למה זה משנה בכלל? זה משנה מאוד! אם אתה יודע מהן החוזקות שלך, תוכל לזהות מקומות ומצבים שבהם החוזקות האלה באות לידי ביטוי בצורה משמעותית. במקומות כאלה, אתה רוצה להיות! שם אתה במיטבך. שם אתה פורח.


כל אחת ואחד מאיתנו יכולים לחשוב על דבר אחד או שניים, שבהם אנחנו ממש טובים. האם יש עוד? האם יכול להיות שיש הרבה? אולי הרבה מאוד? באימון, ההנחה היא שכל התשובות נמצאות אצלך, וצריך רק לשאול את השאלות הנכונות.


את השאלות שאציג בהמשך ניסחה הילה פורטיס טויטו, מייסדת ומנכ"ל בית ספר "אמבישן" לאימון אישי ו-NLP. כבוגרת "אמבישן", אלה שאלות שאני שאני מציגה למתאמנים שלי.


חוזקות בראיון עבודה

אז... שאלו את עצמכם:


מה הגשמת בעבודה שלך עד היום? מה איפשר לך להגשים אותו?


לדוגמא: קודמתי לתפקיד ראש צוות אחרי 8 חודשים. השקעתי את כולי בעבודה (מסירות), גם בשעות הערב המאוחרות (חריצות). ביצעתי המשימות בזמן (אחריות) ושמתי לב גם לפרטים הקטנים (קפדנות).


היזכר בהישג אחד, שאתה גאה בו, במהלך כל שנות העבודה שלך-מה יש בך, שאיפשר לך להגיע לאותו הישג? אילו תכונות אפשרו לך להגיע להישג הזה?


לדוגמא: עיצבתי אתר למרפאה וטרינרית. נפגשתי עם מנהלת המרפאה ואפיינתי את הצרכים ואת מבנה האתר בזמן מאוד קצר, על מנת להספיק להעלות הכל לאוויר לפני הפתיחה הרשמית של המרפאה (זריזות, חריצות). האתר נראה אחרת לגמרי מאתרים של מרפאות אחרות (יצירתיות, מקוריות), וקיבלתי עליו תגובות מצויינות.


חשבי על אדם אחד עימו עבדת בעבר, שאת מרגישה, שהיית השראה עבורו- במה את מהווה השראה?


לדוגמא: בתפקיד הקודם שלי, היו תקופות רגועות ותקופות לחוצות ועמוסות. גם בזמנים של לחץ בעבודה, הצלחתי להישאר רגועה, ואפילו מצאתי זמן לעזור (אכפתיות) למי שישבה איתי באותו חדר. אני חושבת שהייתי השראה עבורה בכל מה שקשור להתנהלות רגועה ושקולה, גם כשיש הרבה משימות לביצוע במקביל (יכולת תיעדוף, קור רוח, שיקול דעת, רוגע).


במקום עבודתך האחרון, במה הנוכחות שלך היתה משמעותית? מה היה התפקיד שלך, שכולם ידעו שאת הכי טובה בו? שאם יש בעיה כלשהי, או אתגר להתמודד איתו, מייד פונים אליך?


לדוגמא: אני יודעת לנסח מאוד טוב. קל לי להבין רעיונות מופשטים ולכתוב אותם בצורה ברורה. (בהירות, דיוק, יכולת ניסוח) כל פעם שהיה צריך לנסח מייל בתפוצה רחבה לכל הארגון, היו פונים אלי כדי שאכתוב אותו.

חוזקות בראיון עבודה

עד כאן אלה היו שאלות על עולם העבודה, ובעזרתן מצאת חוזקות שבאות לידי ביטוי בתפקידים שמילאת בעבר. אבל, אולי יש בך חוזקות נוספות שלא באות לידי ביטוי בעבודה, וחבל? אולי יש בך חוזקות, שכדאי להיות מודע אליהן, על מנת לדאוג לכך, שהן כן יבואו לידי ביטוי בעבודה הבאה שלך?


מה אתה אוהב לעשות מחוץ לשעות העבודה? אילו תכונות יש לך, שאתה נהנה להביא לידי ביטוי, בזמן שאתה עושה את הדברים שאתה אוהב?


לדוגמא: אני אוהב לשחק כדורסל. אני זה שיוצר קשר עם כל החברים ואנחנו נפגשים במגרש לפחות פעם בשבועיים. (ארגון) אני חושב שאילו אני לא הייתי יוזם, היינו נפגשים הרבה פחות. (הובלה, מנהיגות)


כשאת מבלה עם חברים, מה התפקיד שלך? מה מתאפשר בזכותך? במה הנוכחות שלך משמעותית?


לדוגמא: כשאנחנו נפגשים, אני זאת שמצחיקה את כולם. אם אני לא באה, המפגש יהיה הרבה פחות משעשע (הומור, קלילות)


היזכרי בחלום ילדות שלך ודמייני גלולת פלא שמאפשרת לך לממש את החלום הזה. כאשר החלום מתממש- אילו תכונות שלך באות לידי ביטוי?


לדוגמא: רציתי להיות רקדנית בלהקת מחול ולקבל את התפקיד הראשי. לרקדנית מוכשרת יש תנועות הרמוניות, היא שואפת לשלמות, היא עדינה והיא מצליחה לרגש ולהדהים את הקהל. (שאיפה לשלמות, עדינות, הבעת רגש)


כשהיית ילד, אם היתה מגיעה אליך מגדת עתידות, ומראה לך בכדור בדולח את עצמך היום, מה היית מאוד שמח לגלות על עצמך? מה היית מאושר לראות?

לדוגמא: הייתי שמח לראות שסיימתי לימודים בהצטיינות, שטיילתי באפריקה חצי שנה ושילבתי גם התנדבות ותרומה לקהילות שפגשתי בדרך (שקדנות, הרפתקנות, אכפתיות)


חשבי על מישהו משמעותי בשבילך שמאוד אוהב אותך- מה בדיוק הוא אוהב בך?


לדוגמא: יש לי בת דודה שהקשר שלנו מאוד קרוב. היא אוהבת שאני תמיד עוזרת לה, ולא משנה במה ומתי. היא חשובה לי מאוד. (נאמנות, אהבה, אכפתיות)


* * *


הדוגמאות שנתתי מאוד מגוונות, ומציגות אנשים מסוגים שונים. כאשר את או אתה עונים על כל השאלות, תיווכחו לדעת שחלק מהחוזקות יחזרו על עצמן, וחלק יפתיעו אתכם.


שאלו את עצמכם:


  • עד כמה אני מודע לכל החוזקות שלי?

  • עד כמה אני שבע רצון מהחוזקות שלי?

  • עד כמה החוזקות שלי באות לידי ביטוי (כמות ואיכות) במהלך שעות העבודה?

  • האם יש חוזקה אחת שהיה מצוין אילו היתה באה לידי ביטוי רב יותר בעבודה?


למה זה חשוב?


התשובות יעזרו לכם להבין עד כמה אתם באים לידי ביטוי בתפקידים שמילאתם עד כה? עד כמה אתם שבעי רצון? מה הדברים שתוכלו לעשות או לשנות, על מנת להיות מרוצים יותר? מה חשוב שכל מעסיק ידע עליכם? מה היתרונות שלכם? מה מבדל אתכם מאחרים?

תשובות מלאות לשאלות האלה יסייעו לכם להבין, היכן אתם נמצאים, לאן אתם שואפים להגיע, ומהי הדרך היעילה ביותר להגיע לשם.


בהצלחה!

7,719 צפיות
פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
תגיות
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Facebook Icon
***
bottom of page